بوی بد دهان و ارتباط آن با روکش دندان
25 شهریور ماه 1397
مقایسه ایمپلنت تیتانیومی و زیرکونیا
23 مهر ماه 1397

در این نوشته می خوانید :

زمانی که بحث از ایمپلنت های دندانی به میان می آید، وب سایت های بسیاری تنها از مزایای آنها حرف می زنند و تصویری رنگارنگ از آن برای شما به تصویر می کشند. اما این تمام واقعیت نیست. همیشه اینگونه نیست زیرا شرایط هر بیمار کاملاً منحصر بفرد است. شاید فکر کنید قصد گمراه کردن شما را داریم و فکر می کنید ایمپلنت ها گزینه هایی فوق العاده برای جایگزینی دندان هایی هستند که به شدت آسیب دیده و از دست رفته اند. از طرف دیگر همه ی ما می دانیم که این نوع دندان ها موجب ارتقاء کیفیت زندگی بسیاری افراد شده اند.

به همین دلیل در این مقاله علاوه بر مزایای ایمپلنت های دندانی به معایب آنها نیز می پردازیم تا صادقانه شما را با تمام جوانب این درمان آشنا سازیم. اینکه ایمپلنت های دندانی علاوه بر مزایای فراوان آنها معایبی نیز دارند، اعتقاد بسیاری از دندانپزشک ها و متخصص های کاشت ایمپلنت است که نتیجه ی سال ها تجربه ی آنها در این زمینه است. اجازه بدهید مطلب خود را با خبرهای بد آغاز کنیم.

معایب ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی هزینه ی بالایی دارند

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

هیچ دلیلی برای چشم پوشی از این نکته وجود ندارد که؛ ایمپلنت های دندانی ارزان نیستند، زیرا فرایند آنها ممکن است بسیار پیچیده باشد و نیاز باشد چندین جلسه به دندانپزشک مراجعه کنید. ترمیم دندان با استفاده از ایمپلنت ها معمولاً چند صد دلار هزینه در بر دارد. اما باید بگوییم بسیاری از افرادی که کاشت ایمپلنت موفقی داشته اند معتقدند روی کیفیت یک عمر زندگی خود سرمایه گذاری کرده اند. شاید اگر به قیمت ایمپلنت های دندانی نگاه کنید، این جزء معایب آنها به نظر برسد، اما اگر به این فکر کنید که سرمایه گذاری مادام العمر می کنید موافق خواهید بود که این سرمایه گذاری ارزش آن را دارد.

بعلاوه باید دقت کنید که بیمه های درمانی هزینه های ایمپلنت های دندانی، پیوند استخوان و لیفت سینوس که ممکن است نیاز باشد پیش از آن انجام شوند را تقبل نمی کنند. در واقع، شرکت های بیمه معتقدند این درمان جزء درمان های زیبایی محسوب می شود. شاید برخی شرکت ها تنها بخشی از آن، یا تنها روکش آن، اباتمنت یا خود ایمپلنت را پوشش دهند. البته برخی بیمه ها تنها هزینه های یک ایمپلنت را تقبل می کنند.

ترمیم دندان ها با استفاده از ایمپلنت های دندانی نوعی جراحی محسوب می شود.

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

هرگز درباره ی این نوع درمان اشتباه نکنید؛ ترمیم دندان با ایمپلنت های دندانی به فرایند جراحی نیاز دارد و هر جراحی خطرات خود را به همراه دارد. اطراف دندان بی حس می شود و پس از آن جراحی انجام می شود. اساساً آنچه طی این فرایند انجام می شود عبارت است از جایگزینی دندان طبیعی که ریشه های آن آسیب دیده با پیچ های تیتانیومی که به استخوان پیرامون خود در ساختار فک جوش می خورند، فرایندی که تحت عنوان اسئواینتگریشن (پیوند با استخوان) شناخته می شود.

خطرات این جراحی عبارتند از عفونت، خونریزی مداوم، آسیب به دندان های دیگر و اعصاب پیرامون ریشه ی دندان، طولانی شدن دوره ی بهبود استخوان، شکستن فک و بسیاری آسیب های دیگر. دانستن اینکه این مشکلات چگونه شناسایی و به سرعت درمان می شوند نکته ی کلیدی است.

جایگزینی ترمیم دندان بر پایه ی ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که دندان یا دندان هایی هستند که احتمالاً روزی نیاز به تعویض خواهند داشت. اگر اوردنچر یا یک دست دندان کامل ثابت دارید که بر پایه ی 4 ایمپلنت هستند، دندان های پلاستیکی روی آن بالاخره ساییده خواهند شد و روزی نیاز به تعویض خواهند داشت. روکش یا بریج پرسلاین روی ایمپلنت نیز ممکن است لب پر یا شکسته شود. دندان هایی که روی ایمپلنت قرار می گیرند هیچ تفاوتی با دندان های مصنوعی بدون ایمپلنت ندارند. کاملا طبیعی است که روکش ها، پر شدگی های دندان ها، بریج ها و دنچرها تعویض شوند، زیرا برای همیشه دوام نخواهند داشت. طراحی خوب، آزمایشگاه مجرب و تشخیص درست، کلید اصلی برای به حداقل رساندن نیاز به تعویض ترمیم دندان هستند. تجربه نشان داده است که ساخت ایمپلنت های دندانی معمولا پیچیده تر و پر هزینه تر از جراحی و پیوند استخوان است.

تا انتهای بهبودی کامل، کل فرایند درمان چند ماه طول خواهد کشید.

از آنجا که درمان نوعی جراحی است که طی آن یک پیچ تیتانیومی با استخوان جوش می خورد تا تکیه گاهی محکم برای دندان بوجود بیاورد، کل فرایند می تواند چند ماه طول بکشد. گرچه با کاشت چند ایمپلنت و پیوند استخوان در یک روز، می توان چند دندان را با هم جایگزین نمود، بعید نیست که کل فرایند کاشت ایمپلنت چیزی بین 3- 12 ماه طول بکشد زیرا روند بهبود استخوان بسیار آرام است. در صورتی که به پیوند استخوان نیاز داشته باشید، بسته به موقعیت خاص شما، ممکن است روند درمان حتی تا 18 ماه یا بیشتر نیز طول بکشد. یک بریج معمولی ممکن است ظرف چند روز یا چند هفته ساخته شود.

به مرور زمان ممکن است استخوان پیرامون ایمپلنت تحلیل برود.

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

اندکی تحلیل استخوان طی چند سال کاملا طبیعی است. اما اگر حجم زیادی از استخوان شما تحلیل رود شاید نیاز باشد تمام ایمپلنت تعویض شود. جراحی اصلی و طرح ساخت اولیه ی دندان عامل مهمی در سلامت ایمپلنت های دندانی در دراز مدت می باشند. به همین دلیل سعی کنید جراحی مجرب برای کاشت ایمپلنت خود انتخاب نمایید.

مزایای ایمپلنت های دندانی

هدف متخصص کاشت ایمپلنت این است که هر بیمار را با فرایندی که برای او درست و مناسب است آماده کند، به همین دلیل جلسه ی اول اهمیت زیادی دارد. اگر پزشک شما تشخیص دهد که شما گزینه ای مناسب برای کاشت ایمپلنت های دندانی هستید، قطعاً این درمان مزایایی برای شما دارند که عبارتند از:

ایمپلنت های دندانی از نظر ظاهری و نیز عملکردی شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارند.

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

معایب و مزایای کاشت ایمپلنت

زمانی که جوان تر بودید را به خاطر بیاورید که بدون هیچ نگرانی در مورد دندان های خود، هر چه دوست داشتید می خوردید و لبخندی به پهنای صورت می زدید. این همان عملکردی است که ایمپلنت های دندانی قادرند به زندگی شما بازگردانند. از این طسریق مطمئن خواهید بود دندان های شما با استحکام کامل در جای خود هستند و روکش های آنها از مواد پرسلاین قوی با ظاهر کاملاً طبیعی ساخته شده اند.

ایمپلنت های دندانی در جای خود باقی می مانند و تأثیر منفی روی توانایی غذا خوردن و حرف زدن فرد نخواهند داشت.

پروتزهای متحرک موقت روی زیبایی ظاهری شما، خوردن چیزهایی که دوست دارید و واضح صحبت کردن تاثیر می گذارند. همان طور که قبلا گفته شد، ایمپلنت های دندانی هم زیبایی ظاهری و هم عملکرد دندان ها برای جویدن و با اعتماد حرف زدن را حفظ خواهند کرد (بدون اینکه نگران حرکت کردن پروتزها در دهان خود باشید).

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *