15 آذر ماه 1398

درمان ریشه یا عصب کشی در کودکان

درمان ریشه یا عصب کشی در کودکان فرایندی است که طی آن پالپ از داخل دندان کودک تخلیه می شود. عصب کشی دندان کودکان تفاوت هایی با عصبکشی دندان بزرگسالان دارد
4 آذر ماه 1398

پالپیت برگشت پذیر و پالپیت برگشت ناپذیر

پالپیت زمانی رخ میدهد که بخش درونی پالپ دندان، که از عروق خونی و اعصاب تشکیل شده، ملتهب می شود. این التهاب معمولاً برگشت پذیر است در پالپیت برگشت ناپذیر پالپ قادر به بهبود خود نیست
20 آبان ماه 1398

مراقبت های پس از درمان ریشه

مراقبت های پس از درمان ریشه: در روز دو مرتبه دندان خود را با خمیر دندان فلورایده مسواک بزند.نخ دندان دندان بکشد.انجام مراقبت و پاکسازی های تخصصی
3 آبان ماه 1398

پالپوتومی و پالپکتومی – بخش دوم

بر خلاف پالپوتومی، پالپکتومی در موارد پوسیدگی شدید دندان شامل بخش کرونال و نیز رادیکولار دندان توصیه می شود که منجر به پالپیت برگشت ناپذیر دندان شده اند
16 مهر ماه 1398

پالپوتومی و پالپکتومی – بخش اول

پالپوتومی و پالپکتومی پر استفاده ترین درمان پالپ هستند. پالپوتومی فرایند برداشتن بخش تاجی پالپ دندان و پالپکتومی برداشتن کل محتوای داخل کانال ریشه است.
1 مهر ماه 1398

درد پس از عصب کشی یا درمان ریشه

برخی افراد پس از عصب کشی خود در فک احساس درد و سوزش دارند، زیرا برای انجام این فرایند مجبورند به مدت طولانی دهان خود را باز نگه دارند.
24 شهریور ماه 1398

درمان مجدد ریشه دندان

اگر شما و پزشکتان تصمیم بگیرید عصب کشی مجدد انجام شود، اندودنتیست دندان را مجدداً باز می کند تا به موادی که کانال ریشه را پر کرده اند دسترسی پیدا کند.
3 شهریور ماه 1398

باورهای نادرست درمورد درمان ریشه

باورهای نادرست درمورد درمان ریشه: اگر یکبار درمان ریشه انجام دهند هرگز در دندان درمان شده دردی احساس نخواهد شد، دندانی که درد ندارد نیاز به درمان ریشه ندارد
15 مرداد ماه 1398

درمان ریشه یا عصب کشی

درمان ریشه یا عصب کشی فرایندی دندانپزشکی است که مواد مخصوصی جایگزین پالپ آسیب دیده یا عفونی دندان می شوند. فرایندی که جایگزین پالپ آسیب دیده انجام می شود تحت عنوان درمان اندودانتیک شناخته می شود.
31 تیر ماه 1398

پروتزهای مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت

پروتز مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت ، به جای قرار گرفتن روی لثه، روی ایمپلنت دندانی قرار می گیرند که برای نگه داشتن پروتزدرون استخوان فک کاشته شده اند