پُرکردن دندان با آمالگام
18 آبان ماه 1399
تأثیر دخانیات بر سلامت دهان و دندان ها
2 دی ماه 1399

در این نوشته می خوانید :

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که دندانپزشک به شما گفته باشد که دندان شما نیاز به درمان ریشه یا عصب کشی دارد؟” اگر اینطور است، مطمئناً پرسش های زیادی به ذهن شما خطور کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به چند پرسش پر تکرار بیماران در این زمینه پاسخ دهیم.

آیا درمان ریشه دردناک است؟

درمان ریشه اگر به درستی و با دستانی درست انجام شود، درد شما را برطرف خواهد کرد و موجب بروز درد نخواهد شد. اکثر دردها ناشی از آسیب به بافت عصب هستند و درمان ریشه عبارت است از تخلیه این بافت های آسیب دیده، ضد عفونی کرده حفره و سیل کردن آن. اندودنتیست ها در کنترل درد متخصص هستند، و اکثر موارد می توانند به سرعت و به راحتی درمان شوند.

پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

برای انجام کامل درمان ریشه چند مرتبه باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

این واقعاً به مورد بستگی دارد اما به طور کلی بواسطه پیشرفت هایی که در علم و فناوری اندودنسی صورت گرفته است، اکثر درمان های ریشه در یک تا دو جلسه تکمیل می شوند.

کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت، یا تحمل جای خالی دندان تا پایان عمر؟

ممکن است شما نیز به این فکر کنید چرا به جای انجام درمان ریشه دندانم را نکشم، مخصوصاً اگر جایی باشد هیچ کس آن را مشاهده نمی کند، اما شما می دانید دندانتان از دست رفته است و روی کیفیت زندگی شما تأثیر منفی خواهد داشت.

دندان از دست رفته می تواند باعث شود دندان های دیگر نیز جاغبجا شوند، توانایی درست جویدن شما را تحت تأثیر قرار دهد و لبخند شما را تخریب کند. علاوه بر این، از دست دادن دندان های عقب دهان باعث خواهد شد خیلی زود بزرگتر از سنتان به نظر برسید.

اگر دندان شما قابل حفظ شدن نباشد و همه درمان ها با شکست مواجه شوند و آخرین گزینه شما کشیدن دندان باشد، ایمپلنت ها می توانند گزینه های فوق العاده ای برای جایگزینی آنها باشند. هیچ پروتز، بریج، یا ایمپلنتی ظاهر، احساس و عملکردی به خوبی دندان های طبیعی نخواهد داشت.

اندودانتیک مدرن پیشرفت هایی در فناوری، فرایند، و مواد ارائه داده است و بدینوسیله گزینه های درمانی متعددی برای حفظ دندان های طبیعی شما ارائه داده است. اگر به شما گفته شده است که درمان ریشه گزینه مناسبی برای شما نیست، بپرسید چرا، و مراجعه به یک متخصص درمان ریشه که در نجات دندان تخصص دارد می تواند کمک کننده باشد.

اگر درمان ریشه را انجام ندهم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یک دندان عفونی، عفونی باقی می ماند تا زمانی که دندان تحت درمان ریشه قرار بگیرد یا کشیده شود. اگر درمان نشود، عفونت می تواند منتشر شود و آبسه شکل خواهد گرفت. وجود آبسه نشانه آن است که عفونت به استخوان فک و بافت های اطراف منتشر شده است. گاهی اوقات به تأخیر انداختن درمان به این معنا خواهد بود که شما علاوه بر آن مجبور خواهید بود روی دندان های طرفین دندان اصلی عفونی نیز درمان را انجام دهید (یا آنها را از دست خواهید داد). علاوه بر این، عفونت می تواند به داخل بافت هایی مانند صورت، کف دهان، و حتی مغز نیز منشر شود.

پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

چگونه می توانم متوجه شوم دندانم آبسه کرده است؟

افرادی که دندان آنها آبسه می کند معمولاً از درد و تورم رنج می برند. خود تورم کاملاً ناخوشایند است. کیسه ای پر از چرک، باکتری، و گلبول های سفید در حال پوسیده شدن. برخی دیگر از این علائم عبارتند از:

  • درد شدید
  • تب
  • تورم غدد گردنی
  • درد هنگام جویدن
  • قرمزی و تورم لثه ها
  • مزه تلخ داخل دهان
  • سوزش لثه ها
  • حساسیت دندان به سرما و گرما
  • ناراحتی عمومی
  • یک زخم باز دارای ترشح روی لثه
  • منطقه متورم فک بالا یا پایین
پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

پرسش های پرتکرار در مورد عصب کشی یا درمان ریشه

با آنتی بیوتیک تجویزی پزشک، درد از بین رفته، آیا عفونت هم از بین رفته است؟

گاهی اوقات، دندان درد متوقف خواهد زیرا عفونت باعث تخریب کامل پالپ دندان شما شده است، یا آنتی بیوتیک به بدن کمک می کند به باکتری ها فائق بیاید. با این حال، به این معنا نیست که عفونت از بین رفته است. برای مثال، منشاء عفونت عصب عفونی است که درمان نشده است بنابراین اگر درمان نشده باقی بماند، حتی اگر علائم و نشانه ها از بین رفته باشند، عفونت به انتشار خود ادامه دمی دهد.

آیا برای بیمارانی که از دندانپزشکی خیلی می ترسند راهی وجود دارد؟

فوبیای دندانپزشکی مسئله ای جدی است. حتماً راجع به ترس خود از دندانپزشکی با دندانپزشک خود صحبت کنید، زیرا راه های متعددی برای آن وجود دارد، از جمله بی حسی و بیهوشی و آرم بخش ها.

در موارد وخیم، وقتی بیماران نمی توانند درمان را به خاطر ترس و اضطراب تحمل کنند، یا بیمار رفلاکس گگ حساسی دارد، یا به دلیل ناتوانی ذهنی یا جسمی نمی تواند روند درمان را تحمل کند، می توان درمان را با بیهوشی کامل یا خواب عمیق انجام داد.

چرا برای درمان ریشه لازم است به متخصص درمان ریشه مراجعه کنیم؟

اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه در تشخیص، کنترل، و درمان عفونت های ریشه دندان تخصص دارد زیرا هم در این زمینه تحصیلات پیشرفته دارد، هم تخصص ویژه دارد، هم در مدیریت درد تخصص دارد مخصوصاً برای بیمارانی که برای دریافت بی حس کننده های موضعی مشکل دارند، و اینکه اندودانتیک جدیدترین فناوری موجود است و تجهیزات و مواد آن به گونه ای طراحی شده اند که درمان را راحت تر و موفقیت آمیزتر خواهند کرد، از جمله میکروسکوپ جراحی، دم دندانپزشکی، و تصاویر سه بعدی.

اگر به دنبال بهترین متخصص عصبکشی و درمان ریشه در تهران میگردید با ما تماس بگیرید…

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *